666

Neseniai skaitydamas aptikau šį tą įdomaus, pagalvojau, gal kam irgi bus įdomu.

(laaaaaaabai daug teksto, plius šiek tiek muzikos)

Čia šiaip dėl nuotaikos

Apreiškimo Jonui 13 skyrius skamba štai taip:

11 Ir aš regėjau dar kitą žvėrį atslenkant nuo sausumos. Jis turėjo du ragus, panašius į Avinėlio, bet kalbėjo kaip slibinas.

12 Jis naudojasi visa pirmojo žvėries galybe jo akivaizdoje ir verčia žemę bei jos gyventojus garbinti pirmąjį žvėrį, kurio mirštama žaizda užgijo.

13 Jis daro didžius stebuklus, net, žmonėms matant, nuleisdina ugnį iš dangaus į žemę.

14 Jis klaidina žemės gyventojus [nuostabiais] ženklais, kuriuos jam leista daryti žvėries akyse. Jis liepia žemės gyventojams padaryti atvaizdą žvėries, kuris gavo žaizdą nuo kalavijo, tačiau išgijo.

15 Jam leista suteikti žvėries atvaizdui dvasią, kad žvėries atvaizdas imtų kalbėti, ir įsakyti, kad visi, kurie atsisakys pagarbinti žvėries atvaizdą, būtų žudomi.

16 Jis verčia visus, mažus ir didelius, turtuolius ir vargdienius, laisvuosius ir vergus, pasidaryti ženklą ant dešinės rankos arba ant kaktos,

17 kad niekas negalėtų nei pirkti, nei parduoti, jei neturės to ženklo – žvėries vardo ar jo vardo skaičiaus.

18 Čia slypi išmintis! Kas sugeba, teapskaičiuoja žvėries skaičių, nes tai žmogaus skaičius, ir jis yra šeši šimtai šešiasdešimt šeši.*

Apr. 13:18 originalo kalba atrodo taip: ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου, ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστίν· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ ἑξακόσιοι ἑξήκοντα ἕξ.

Šitas ἑξακόσιοι ἑξήκοντα ἕξ (hexakósioi hexēkonta héx), šeši šimtai šešiasdešimt šeši yra ko gero vienintelis dalykas, kuri eilinis pilietis žino apie Apreiškimą Jonui.

Ir kaip tik šis skaičius nebuvo nebuvo interpretuojamas. Šiandien be abejo geriausiai žinome „holivudines“ interpretacijas, tokias kaip Damien iš The Omen, bet istorijos eigoje daug veikėjų pasidavė apaštalo gundymui apskaičiuoti žvėries skaičių.

Beje, ar aš pasakiau Damien iš The Omen? Metas dar vienam klipukui.

Bet keliaukim prie bandymų 666 prisegti realiems personažams. Kadangi iki arabiškų skaičių epochos skaičiai buvo žymimi raidėmis (taip darė ne tik romėnai, bet ir graikai ir hebrajai), interpretacijų nestigo. Viduramžiais buvo populiarų 666 tapatinti su islamo pranašu Mahometų. Graikiška jo vardo forma yra Maometis, kas pavertus skaičiais yra 40+1+70+40+5+300+10+200.

Protestantai, Žveries skaičių prikabino prie požiaus, pasinaudodami vienų iš jo titulų-Dievo sūnaus vietininkas, Vicarius Filii Dei (5+1+100+0+0+1+5+0+0+1+50+1+1+500+0+1). Šis bandymas neabėjotinai vienas silpniausių. Visų pirmą garbieji Liuterio ir Cviglio pasekėjai čia ne tik panaudojo romėniškus numerius, nors Apreiškimas rašytas graikiškai, bet ir, kadangi kai kurios neturi skaitmenų reikšmės, prirašė nulių. Taip labai daug ką galima paversti slaptais kodais.

O ir XX a. netruko kandidatų. Keli žymiausi:

Ronaldas Reiganas (Ronald Wilson Reagan), buvęs JAV prezidentas. Turi po šešias raides kiekviename varde, po prezidentavimo persikėlė gyventi į Kaliforniją, adresų 666 St. Cloud Rd. (Štai pilnas sąrašas labai debiliškų įrodymų).

Barakas Obama (Barack Hussein Obama II), dabartinis JAV prezidentas. Jis kaltinamas viskuo, kas tik į galvą šauna, todėl tiesiog eikime toliau.

Michailas Gorbačiovas (Михаил Сергеевич Горбачёв), Buvęs SSRS prezidentas. Aš galiu suprasti, kodėl Šaltojo karo pabaigoje, kilus Gorbio manijai, kai kurie religiniai fanatikai priėjo tokios išvados: jaunas (gensekiškais standartais), žavus, visuotinai mylimas ateistinės blogio imperijos vadas. Bet būtent šis veikėjas juk dėjo pastangas sušvelninti konfrontaciją ir apriboti branduolinį ginklavimasi. Ar tai nerodo, kad jis nėra Antikristas? Atvirkščiai, būtent todėl jis toks ir yra.

Šaltojo karo proga- dar vienas klipukas:

Benediktas XVI (Benedictus PP. XVI, Joseph Aloisius Ratzinger), dabartinis popiežius.

Šios teorijos šalininkai remiasi Apreiškimo 17 skyriumi, kuriame kalbama apie Didžiąją ištvirkėlę.

Unisex šiais laikais madinga, bet man atrodo, kad čia žengta truputi per toli.

Beje, Antikristumi laikomas ir Benedikto XVI pirmtakas.

Beje, Antikristas ir 666 Žvėris nėra vienas ir tas pats , bet sąmokslo teorijų kūrėjams tas dažniausiai ne motais.

 

Kalbant apie realesnius kandidatus, žvilgsnis nuo seno krypo į Romos imperatorius. Žymiausias kandidatas tarp šiu- Neronas (pilnas titulas Nero Claudius Caesar Augustus Germanicus, tikrasis vardas Lucius Domitius Ahenobarbus). Graikiškai jis vadintas Nerōn Kaisar, kas išvertus į aramėjų kalbą ir pavertus raides skaičiais irgi yra 666.

Turint omenyje jo susidorojimus su krikščionimis- puikus kandidatas. Tačiau… Nerono represijos prieš Kristaus pasekėjus- tik legenda. Tik prisiminkim kuriais metais tai buvo- 68 m. Apie 25 metus po Kristaus mirties. Ne tik Romoje, bet ir Antiochijoje, o gal ir pačioje Jeruzalėje tu krikščionių gal vos po šimtą tesurinktum. Tačiau Tacitas pasakoja kad būtent juos Neronas pasirinko kaip atpirkimo ožius už Romos gaisrą. O juk jis neblogai išmanė Romos situaciją?

Deja, čia Tacitas tapo aplinkybių auka. Jo laikais krikščionių jau išties būta tiek, kad pastebėdavo ir juodadarbių imigrantų subtilybėms neperdaug jautri patricijaus akis. Tačiau 68 m. krikščionių būta ne tik kad labai mažai (jeigu Romoje jų išvis būta), bet ir jie patys dar tebuvo viena iš judaizmo srovių. Tai kaip jie sugebėjo pasižymėti?

Tacito amžininkas, Svetonijus (Gaius Suetonius Tranquillus) „Dvylikos Cezarių gyvenimuose“ rašo:

Iudaeos, impulsore Chresto, assidue tumultuantes Roma expulit

Įkvėpti [raginami] Kristaus kėlė neramumus ir buvo išvaryti iš Romos

Čia kalbama apie Nerono pirmtako Klaudijos valdymo laikus, maždaug 50 m.

Ši eilutė laikoma vienų anksčiausių krikščionių paminėjimų, kadangi Chrestos yra vienas iš Christos variantų. Tačiau, jeigu varginotęs skaityti ką čia prirašiau, natūraliai kyla klausimas- jeigu žydų bendruomenėje 50 m. ir buvo keli krikščionys, kaip jie sugebėjo sukelti sumaištį, privertusią įsikišti vyriausybę?

Atsakymas slypi vienoje aplinkybėje- Chrestos, anuomet buvo gan populiarus vardas tarp vergų ir atleistinių.

Krikščionys 50 m. Romoje keliantis neramumus neatrodo įtikinamai, bet riaušių vadeiva vardų Chrestos– visai realu.

kažkas tokio, tik su apdriskusiomis togomis

Neronas, greičiausiai tik pasinaudojo dar gyvais riaušių atsiminimais ir nukryžiavo krūvą Romos liumpenprotariatų. Na o pusšimčio metų Tacitui jo laikų kriškčionys ir anie krikščionys (riaušininkai) natūraliai susisiejo.

Tai, ką aš čia įrodinėju yra štai kas: neturėjo apaštalas Jonas labai dėl ko ant Nerono pykti.

Kitas kandidatas- imperatorius yra Domicianas (Titus Flavius Domitianus), valdęs tuo metų, kai buvo rašomas apreiškimas. Šis valdovas rimtai ėmėsi gaivinti pirmtakų apleistą imperatorių kultą. Kitiems tai tebuvo formali, politinė apeiga, juolab teologiškai neprieštaraujanti politeizmui. Net ir henoteistai žydai galėjo sukandę dantys tai patempti. Bet tik ne monoteistai, kurių tuo metų tebuvo vieni krikščionys. Domiciano versija, šalia numerologijos (kuria, kaip jau turbūt pastebėjote, galima pritaikyti kam tik reikia) remia dar ekonominė ženklo reikšmė (Apr. 13:17). Mat atlikusiems imperatoriaus pagarbinimo apeigas buvo išduodamas antspaudas (libellus), kurio neturint nebuvo leidžiama prekiauti.

Taigi Domicianas yra stipriausias kandidatas būti paslaptinguoju 666.

Prieš pereinant prie esmės- pora minučių muzikinės pauzės:

O dabar tai, dėl ko aš čia tiek prirašiau. Žvėries skaičius nėra 666.

Viena seniausių išlikusių Biblijos versijų rašytų V a. šiandien saugoma Paryžiaus nacionalinėje bibliotekoje. Dokumentas žinomas kaip Codex Ephraemi Rescriptus. Įdomi detalė yra ta, kad vietoje šeši šimtai šešiasdešimt šeši Codex Ephraemi Rescriptus sako šeši šimtai šešiolika. Nors kodeksas žinomas nuo XIX a., ypatingo dėmesio tai nesulaukė- perrašinėjant dar ne tokių klaidų būna, bet…

XX a. pr., kasinėjant Egipte, buvo rastas nedidelis papiruso gabalėlis šiandien žinomas kai Papirusas 115.

štai jis

Kadangi tokiu dalykų rasta tiesiog begalės, šiam konkrečiam gabaliukui teko laukti beveik šimtą metų, kol buvo išanalizuotas ir publikuotas.

Tai poprasčiai išlikęs Apreiškimo tekstas iš III a. antros pusės. Raudona rodyklė rodo į trys raides ΧΙϚ, kurios graikiškai reiškia 616.

Kiek gyliau pakapsčius, buvo aptiktas ir armėniškas rankraštis, taipogi įvardijantis ne 666, o 616.

Pasirodo, 616 buvo žinomas ir Šv. Irenėjui, tačiau jis teikė pirmenybę 666. Juo pasekė ir Šv. Jeronimas. O kadangi jis yra Vulgatos autorius, tai šiandien ir turime 666, o ne 616.

Aišku išlieka klausimas, kodėl šie Bažnyčios tėvai parėmė 666 versiją (greičiausiai todėl, kad geriau dera prie Kristaus skaičiaus (888) ir aplamai, kaip geriau besidalijantis iš 3, tinkamesnis numerologijai), bet seniausias žinomas Apreiškimo tekstas įvardija 616 (greičiausiai reiškiantį Kaligulą).

* http://biblija.lt/index.aspx?cmp=reading&doc=BiblijaRKK1998_Apr_13

Share
This entry was posted in Mitai and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to 666

  1. kreivarankis says:

    Tagi -- Kaligula yra Anas? 😀 Man asmeniškai Kaligula visada spalvingesnis atrodė už Neroną. Tačiau greičiausiai taip atsitiko ne dėl mano antikinės istorijos išmanymo, o dėl Camus dramos ir Tinto Braso filmo 😉

    • Na, labiau tikėtina, nei Gorbis…
      O šiaip tiek Neronas, tiek Kaligula už savo „šlovę“ turėtu būti dekingi Svetonijui Trankvilui ir jo „Dvylikos Cezarių gyvenimams“. Jeigu nebūtu reikšminngas istorijos šaltinis, tai šiandien būtų uždraustas.Ten sodomijos, pedofilijos, BDSM ir visokios kitokios velniavos, kad pedobear tik po lapais sleptis…
      Tinto Braso filmai (kiek jų mačiau), palyginus atrodo kaip Vatikano aprobuoti.
      O šiaip ir man Kaligula įdomesnis personažas. Neronas man kažkiek panašus į… Putiną- vyrukas, visiška vidutinybė, iškeliamas į valdžia kaip kitų statytinis, bet vėliau savo globėjus pašalina.
      Kaip filosofui gal bus įdomu, kad Nerono valdymo pirminis laikotarpis kartais laikomas de facto Senekos valdymo periodų.

  2. kreivarankis says:

    Na, aį šiaip jau nesu filosofas 🙂 , o apie tą „Senekos valdymo periodą“ kažkiek žinau tik iš Edvardo Radzinskio istorijų. Žinia, jo pasakojimus reikia vertinti atsargiai, nes tai itin estetizuota istorija, artima literatūriniam žanrui. Bet, mano galva, blaiviai mąstančiam (tokiems save priskiriu), istoriją mylinčiam, bet perdaug laiko tam neturinčiam žmogui, jo pasakojimai -- tikra atgaiva. Tai jis ir pasakoja, kad visa ta kantrybė, kurią Seneka rodė Nerono „išdaigoms“, buvo palaikoma prisiminimų apie tai koks baisus buvo Klaudijus.

  3. Dėl Klaudijaus jau atskira istorija. Nemažai jo amžininkų jo išties nemėgo, nes jis buvo fiziškai nepatrauklus ( mikčiojantis, epileptikas, sugriuvusios figuros). Be to, jis buvo intelektulas, laiką leidęs rašydamas daugiatomes Kartaginos ir etruskų istorijas (jis paskutinis žinomas asmuo mokėjęs etruskų kalbą. Neskaitant Šeimio ir Lipovkos, žinoma…) Klaudijus, be to labai domėjosi menais, pats bandė kūrti, netgi tapė, kas romėnų patricijui buvo daugmaž tas pats, kas šiandieniniam britų didikui pasirodyti su nacių uniforma.
    Trumpai tariant, Klaudijus buvo totalus „nerd“. Jis neturėjo humoro jausmo ir buvo gan griežtas, be to jo žmonelės nuolatos įstatydavo jam ragus, kai pats Klaudijus varė „moralės atstatymo“ politiką…
    Žodžiu romėnai jo nemėgo ir iš jo šaipėsi, bet jeigu pažiurėsi į jo nuveiktus darbus, tai buvo valstybininkas iš didžiosios V.
    (nors aš aišku truputi šališkas: imperatorius- istorikas. Štai šalis, kurioje norėčiau gyventi 😉 )
    Seneka jo nemėgo dėl asmeninių priežasčių: Klaudijus jį ištrėmė už svetimotiarevimą…
    Aplamai aš su Radzinskių čia nesutikčiau- į Nerono išdaigas buvo žiurimą atlaidžiai dėl to, kad Seneka nuolatos varžėsi dėl valdžios su Nerono motina, taigi…
    Jei teko kada matyti, kaip besivaidijantis tėvai lepiną ir manipuoliuoja savo vaikais, bandydami palenkti savo pusen tai čia, mano galva, buvo maždaug tokia pati situacija.

    • kreivarankis says:

      Gali būti… nesiginčysiu… Tai, ką… jau po 1 nakties, taigi gali imtis taurelės ir savo sekančio opuso -- tau puikiai sekasi 😉

      • Šiuo mwtu einamas gerimukas- Tauras su medumi 🙂 (truputi peršalau). Ką gi, ryt-poryt keliauju Zubino opusų apie lingvistinę geofiziką ieškotį…

  4. kreivarankis says:

    Ok, sėkmės. Lauksim grįžtant. O tai vis klausimas -- negi nepabosta visus tuos skaityti? Disertacija kokia?

    • Ne disertacija, šiaip hobis. Kas drugelius renka, kas monetas, o aš- vat tokius dalykus.
      Pabost, tai kartais pabosta, ypač jeigu ilgiau prie vieno autoriaus užsisėdi, bet… pasiimi kitą ir- nauji akiračiai.
      pvz paskaitai Jokubauską, ir Gedgaudas žiurėk visai normalus atrodo (niekaip neprisiruošiu apie Jokubauską paporinti. To knyga tai tiesiog psichologinis ginklas).