Didžiosios apgavystės- 1

Kas skaitė V. Suvozovo (Resuno) „Savižudybę“, ko gero prisimena, kad vienas iš begalybės „lyrinių nukrypimų“ buvo telefoninio pokalbio su gen. plk. V. Volkoganovu atpasakojimas. Vienintelis ten įdomus momentas- „valstietiška logika“.Trumpai tariant, tai yra sveikas protas, leidžiantis atskirti pelus nuo grūdų.

Pvz. Jūratės Statkutės de Rozales knyga „Didžiosios apgavystės“. Visiškai užtenka elementarių žinių ir šiek tiek logikos, kad suvoktum, jog autorė, ne tik pastoviai klysta ir suklumpa, bet tiesiog prievartauja faktus ir šaltinius savo apriorinei idee fix pateikti.

PASTABA: čia yra kiek aptvarkytos pastabos, kurias pasižymėjau skaitydamas knygą, todėl neskaičius „Apgavysčių“, gali būti sunku suprasti.

Taigi, pažintis su veikalu prasideda tokio Prano Jurkaus rašytų įvadų.

Kaip paprastai ir būna, toks įvadas labai pozityvus, šiuo atvejų jau netgi krypstama į panegiriką.

Kiek Jurkaus entuziazmas pasiteisinantis- skaitytojui bus matyt pačiam, galima tik pastebėti, kad įvade daryti knygos santrauką- nei šis, nei tas.

PIRMAS MELAS- Suklastotas vertimas

Po pasažo apie suklastota Lietuvos istoriją, autorė užsipuola T. Mommsen‘o darytą Jordano „Getikos“ vertimą, kuris taip iškraipė tekstą, kad Scandziae iš Kuršių Nerijos pavirto į Skandinaviją.

Ir štai jau daugiau kaip šimtas metų visi- nuo profesorių iki wikipedijos autorių kartoją ši melą (matomai platus yra tas antilietuviškas germano- masonų sąmokslo tinklas).

[trumpam nutolstant nuo „valstietiško nagrinėjimo“- klaidingai išvertė pati lingvistė]

Po to Statkutė prisikabina prie Kastilijos karaliaus Alfonso X Išmintingojo. Prievardį jis gavo ne veltui, nes XIII a.  mastais jis buvo stambaus kalibro intelektualas (anot Statkutės- Rosales, tai be kita ko jis dar ir dzūkas (p. 40)).

Be kitų įdomių ir reikšmingų darbų jis ėmėsi aprašyti ir gotų istoriją. Gal ir dėl to, kad pats buvo devintas vanduo nuo kisieliaus Ispaniją užkariavusiems gotų karaliams.

Bėda buvo ta, kad apie gotų kilmę jis nieko neraukė (švelniai tariant), todėl tiesiog perrašė Jordano „Getiką“. Keli autoriniai sakiniai, kuriuos Alfonsas X įterpė į tekstą, Statkutei pakišo mintį, kad Alfonsas turėjo ypatingų žinių apie Pabaltijį (šia mintimi ir pagrįstas didysis Statkutes veikalas „Los Godos“ („Gotai“).

Dabar jau tik jį pati gali pasakyti, kodėl ją taip patraukė būtent šitas, o ne kuris kitas nusirašinėtojas nuo Jordano.

Paskutiniuose pirmojo melo skyriuose autorė aptaria žodžių „Codono“ ir „Scandzia“ etimologiją.

Šitą teks trumpam praleisti, kadangi „valstietiškas nagrinėjimas“ reikalauja kaip galima daugiau išspausti iš paties teksto. O M. Pretorijus plačiausiai aptartas trečiajame mele.

Bet yra viena istorija „iš tos pačios operos“- kai jaunasis J. Basanavičius važiavo dirbti į  Bulgariją, jam pasirodė, kad Karpatų kalnai savo forma išties primena karpas. Tai ir buvo trakiškosios lietuvių kilmes teorijos pradžia.

Kas bendro tarp Basanavičiaus ir Rosales? Nieko, tik tiek, kad lingvistai jie to pačio lygio.

ANTRAS MELAS- Gotai

Melo įvadas- dar vienas paniurzgėjimas dėl lietuvių istorijos vagystės.

Po to- skyrius „Gotų vardo absurdas“.

Pirmasis sakinys:

Iki XIX a. lietuvių kalboje nebuvo žodžio „gotas“

aišku yra šventa tiesa, kadangi iki XIX a. (iš esmės iki XX a.) lietuviškai rašiusieji turėjo ir svaresnių reikalų negi nagrinėti Dydijį tautų kraustymasį.

Bet buvo žodis „gudas

ir tas tiesa- toks žodis iš ties buvo.

Jis negali buti pakeistas į „getą“ ir „gotą“

Šventa tiesa (beje, o kam to reikia?).

O vat toliau prasideda kažkokios nesąmonės- ką tik teigusi kad „gudo“ į „gotą“ pakeisti negalimą, autorė puola įrodinėti, kad būtent toks pakeitimas ir įvyko- per tris skyrius aiškinama daugmaž tokią germano- masonu sąmokslo teorija: Kai jau buvo įsigalėjusi nuomonė, kad gotai- tai germanai, gyveno toks Nesselmanas. Žmogelis jis buvo, regis, neblogas, tik, kaip ir visi lingvistai, skystoko protelio.

Niekaip negalėdamas suprasti, kodėl viduramžiais prusai, lietuviai ir žemaičiai buvo nuosekliai vadinti gudais ir gotais, jis Pabaltijo gyventojus,- na tuos, kur nei slavai, nei germanai,- pakrikštijo „baltais“.

Taip senasis ir tikrasis mūsų tautos pavadinimas “gudai“ buvo paslėptas, o vietoje jo atsiradęs naujadaras kirto mirtiną smūgį romanų kalbų studijoms, nes kaip minėta, visi lingvistai- silpnapročiai, ir kadangi

niekas jiems nepaaiškino, kad jų „gudai“ dabar vadinasi „baltai

tai vargšai taip ir tebeklaidžioja tamsybėje.

Na o vestgotai ir ostgotai- tai iš viso pangermanizmas visų savo šlykštumų, nes po šiais vardais slepiasi ne kas kita, kaip rytų ir vakarų baltai.

Visas šis raidinis jovalas rodo ligą, kuri kamuoja daugelį pseudoistorikų (bent jau lietuviškų)- jie tiesiog stebėtinai atkakliai atsisako pastebėti(ir/ar suvokti), kad archeologinė kultūra, gentis, tauta, kalbinė grupė ir t.t nėra tapatus dalykai.

„Baltai“ negali pakeisti ar išstumti kažkokio senesnio pavadinimo, kadangi jokio senesnio pavadinimo tiesiog nėra (todėl Nesselman‘ui ir prireikė jį išrasti). Iki XIX a. niekas ne neįtarė kad kalbų šeimos kalbų egzistuoja. Tik nustačius jų egzistavimą, buvo sugalvoti (ar pritaikyti) ir pavadinimai.

Vaizdžiai tariant galima taip pat rėkauti, kad žodžiai „protonas“ ir „neutronas“ yra baisus sąmokslas nuslėpti senuosius subatominių dalelių pavadinimus.

Tas pats ir  su ostgotais ir vestgotais.

Be to- abi gotų veislės, greičiausiai, buvo politiniai dariniai (kaip, pvz. Atilos hunai)- tai buvo skirtingos kilmės genčių sąjunga, kurioje „tikrieji“ gotai sudarė valdantįjį sluoksnį, ar buvo dominuojanti genčių sąjungos gentis.

Galimas daiktas, kad toje sąjungoje buvo kažkiek baltų, bet tik tiek.

Aplamai, kiek reikia susivelti, kad archeologine kultūrą supainiotum su politinių darinių, tuo pačių abu supainiojant su kalbų grupę?

Čia jau net bandyt kažką atpainiot sunkai gaunasi.

Topinė skyriaus frazė:

išbraukti senąjį mūsų tautos vardą (p. 27).

Kiek man žinoma mūsų tauta visada buvo lietuviai ir niekas jos kitaip vadinti ne nesiūlo (čia kalbama apie tą pati nelemtą „gudai“ pakeitimą į „baltai“), o taip bedejuodama autorė tiesiog išsidavė, kad nežino ką reiškia terminas „baltai“.

Ta pati dainelė padainuojama dar ir įvade į „Būgos klaidą“ (p. 31). Kadangi užduodami klausimai, galima ir atsakyti- iki 1845 m. nebuvo nieko. Joks vardas nebuvo nubrauktas, nes „baltų“ terminas atsirado tuščioje vietoje.

antra dalis

trečia dalis

Share
This entry was posted in Jūratė Statkutė de Rozales, Knygos, Statkutė and tagged , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Didžiosios apgavystės- 1

  1. tikras lietuvis says:

    Nieko gudro.

  2. Petriukas says:

    Na kas cia toks rase jokiu argumentu nieko… tik kazkokie svaiciojimai:)
    O reiktu prisiminti ko vertas vienas zmogus kuris ieskojo trojos, o kiti laike ta miesta mitiniu. Zmogu minde maise su purvais ir juokesi. Kol pagaliau jis slapta atliko kasinejimus ir valio miestas tikrai yra!!! O cia tik laiko klausimas kada viskas paaiskes, na nesakau kad ten viskas tiesa, bet tai yra geriau nei nieko tik tyciojimasis is 7 metu darbo.Kaip teigia autorius paistalu?!

  3. Hellwine says:

    Autorius savo nuomone laiko labai svarbia, deja paneigti de Rosales „nesamoningu“ argumentu nesugebejo. Tikejausi svarios argumentuotos nuomones, o radau kruva gramatiniu klaidu. 🙂 Tuo manau viskas ir pasakyta.

  4. Dėl gramatikos tai nesiginčysiu, o dėl Rosales argumetų…
    Be abejo nepaneigiau ne vieno jos argumento, nes viosje toje knygoje ne vieno ir nėra.

  5. Aras says:

    Tai aš dabar ir nebesuprantu ar mes Gotai ar visgi Sarmatai?Gal geriau vadinamės Sarmatlyvi Gotai,kad visi kretinai būtų patenkinti.Nes kitaip manau ne už kalnų bręsta Gotų ir Sarmatų karas.O karas yra baisu,jis gali nušluoti nuo žemės paviršiaus abi tautas ir kas tada?7 metai tyrimų perniek?Ar reikės ieškoti naujų pavadinimų?

    • Pagal Lileikos iššaiškinimą, gotai- tai sarmatų sąjudis prieš blogio imperiją (šiuo atvejų Romą). Maždaug sarmatai- kryžiuočiai.
      Nuo to, tiesa, aiškiau kaip ir nepasidaro.
      Tiesiog Statkutė gyvena Venesueloje ir iki paskutinio meto apie Lileiką nieko nežinojo, tai ir jos „atradimai“ į sarmatologiją sunkiai telpa.

  6. Vytautas says:

    ponas forumo autoriau. Kokia istorija jus remiates ? Vadoveline ? Oficialia baznytine ?:)